Steigerhout deuren

Kan ik de producten komen bekijken?

Wij zijn op werkdagen bereikbaar van 10:00 tot 17:00.

Adres Taanderstraat 13

2222 BG KATWIJK

071 408 47 46

Openingstijden showroom

Maandag t/m donderdag: 10.00 tot 17.00 uur

Vrijdag: 10.00 tot 16.00 uur

Zaterdag, zondag en feestdagen gesloten

Hoe bepaal ik de lengte van mijn rail?

Voor het bepalen van de lengte van de rails is het gebruikelijk om minimaal 2 keer de breedte van de deur te rekenen (voor een deur van 95 cm breed is de minimale raillengte 190 cm) hiermee ben je er zeker van dat de deur helemaal open en dicht kan. Voor specifieke eisen per product lees je de maatwijzer op de productpagina.

Wat gebeurt er met mijn bestelling als deze geplaatst is?

Hoe bepaal ik de maten van mijn deur?

Voor advies over de maatvoering van uw deur verwijzen wij u graag naar de Maatwijzer. Deze vindt u onderaan de pagina van het door u gewenste product.

Zit er een schuifdeursysteem bij mijn deur?

Het schuifdeursysteem zit niet inbegrepen bij de deur. Deze kunt u apart bestellen via onze website, maar zal wel samen met de deur worden geleverd tenzij er iets anders is afgesproken met ons.

Hoe werkt de geleiding aan de onderkant van mijn deur?

Wij voorzien al onze deuren aan de onderkant van een sleuf. Deze sleuf werken wij netjes af met een aluminium u-profiel. Bij het schuifdeursysteem zit een standaard deurgeleider welke u op de vloer monteert. De deur schuift dankzij de sleuf aan de onderkant over deze deurgeleider heen. Hierdoor blijft de deur recht hangen en komt deze bijvoorbeeld niet per ongeluk tegen de wand aan.

 

Heeft u de mogelijkheid niet de deurgeleider op de vloer te monteren. Dan verkopen wij ook los op onze website een deurgeleider voor aan de wand.

Heb ik garantie op mijn producten

Wij doen ons uiterste best om de door u bestelde producten en accessoires netjes aan u te leveren. Toch komt het helaas weleens voor dat er een bestelling kapot gaat tijdens transport of dat er iets anders gebeurt waardoor u aanspraak kunt maken op garantie. Wettelijk gezien bent u verplicht om binnen twee maanden na constatering van het gebrek melding bij ons hierover te maken. Indien het gebrek binnen de garantie valt, dan zullen wij kosteloos zorg dragen voor reparatie of vervanging.

Neem contact met ons op als u problemen of moeilijkheden ondervindt met uw producten.

Hoe ziet de achterkant van mijn deur eruit?

Het model is eenzijdig, dus alleen vanaf de voorkant zichtbaar. De achterkant van de deur is opgebouwd met rechtopstaande planken.

Wat is een 'Extra Deurpakket'?

Dit zijn twee losse hangers met gelagerde wielen van hard kunststof, twee deurstoppers voorzien van rubberen dopjes en een deurgeleider. Dit pakket heeft u nodig wanneer u meer dan 1 deur wilt gaan ophangen aan de rail.

Hoe dik is mijn deur?

Uw deur is ca. 40 mm dik en altijd perfect te combineren met onze schuifdeursystemen.

Wat is een Softclose systeem?

Wilt u een deur die zachtjes open- en/of dichtgaat? Vergeet dan niet ons softclose systeem te bestellen. Deze kan sinds kort op de rail gemonteerd worden d.m.v. klemmetjes, waardoor u niet meer hoeft te boren in de rail en het systeem makkelijk te monteren is.

Wat zijn de kosten voor bezorging?

Wij rekenen bezorgkosten. Afhankelijk van het product zijn de bezorgkosten tussen de €5,95 en €69,95. Bekijk hier onze recente verzendkosten en verzendtermijn. Voor levering per transporteur op de Waddeneilanden wordt een toeslag van €125 berekend.

Wat is het verschil tussen de 'New Style' en 'Old Style' modellen?

Het verschil is dat deuren van 'New Style' volledig omlijst zijn en deuren van 'Old Style' alleen aan de boven- en onderkant. U betaalt dan ook een meerprijs van €25 voor 'New Style'.

Hoeveel ruimte blijft er over tussen de achterkant van mijn deur en de muur?

Voor advies over de maatvoering van uw schuifdeursysteem verwijzen wij u graag naar de Maatwijzer. Deze vindt u onderaan de pagina van het door u gewenste product.

Bestaat de kans dat mijn deur gaat werken?

Deze kans bestaat bij al onze houten loftdeuren, want hout is een natuurproduct dat leeft. Hoe oud het hout ook is, uitgewerkt hout bestaat niet. Ook niet bij de concurrent. U heeft bij ons 2 jaar garantie op een deur. Heeft u een deur die is gaan werken en in uw ogen niet meer naar behoren is? Neemt u dan contact op met onze klantenservice.

Kan ik mijn deur voor het afsluiten van een vochtige ruimte gebruiken?

Wanneer u een deur wilt gaan gebruiken voor bijvoorbeeld het afsluiten van een badkamer, dan raden wij u aan om te kiezen voor een deur die door ons behandeld is. Dit zijn deuren behandeld met beits/verf/olie/lak. Ook bieden wij voor sommige deuren de mogelijkheid aan om deze te laten behandelen met nano coating. Dit is een speciale coating die ervoor zorgt dat de deur makkelijker vocht en vuil afstoot. Extra tip: het goed ventileren van een vochtige ruimte is niet alleen goed voor de deur, maar ook voor uw eigen gezondheid.

Is mijn deur ook voor buiten geschikt?

Al onze deuren zijn geschikt voor binnen, behalve die van douglas. Deze worden speciaal gemaakt voor buiten.

Kan ik mijn product retour sturen?

Maatwerk producten

Maatwerk producten die u via Barnwoodweb koopt worden op maat volgens de door u ingevoerde specificatie gemaakt, hierdoor kunt u deze producten niet retour gestuurd worden. Onder maatwerk producten verstaan wij: Schuifdeursystemen, schuifdeurbeslag, deuren, gezaagd hout en overige producten waar specifieke maten worden opgegeven. Zijn de producten niet naar uw wens of niet naar de door u ingevoerde specificaties? Neem dan zo spoedig mogelijk contact met ons op.

Standaard producten

Op niet-maatwerk producten heeft u het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van uw woonadres naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen ongeveer 9,95 per pakket. Raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan ons geretourneerd moeten worden. Via deze link kunt u lezen hoe dit het beste kan.

Om gebruik te maken van dit recht neemt u contact met ons op. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten, mits het product in goede orde retour ontvangen is.

Het product dat ik heb besteld is beschadigd, wat nu?

Wanneer een product onverhoopt is beschadigd willen wij graag dat u dit via de mail aan ons laat weten. Graag ontvangen wij foto’s en een korte beschrijving van de beschadiging. Wanneer wij deze informatie hebben nemen wij contact met u op over de vervolgstappen.

Waar bezorgen jullie allemaal?

Wij bezorgen in heel Nederland en België. Vaak is het ook mogelijk tegen een meerprijs te verzenden naar Luxemburg, Duitsland en Frankrijk. Neem hiervoor contact met ons op via info@barnwoodweb.nl of telefonisch op 071-4084746.